@article { author = {azari, mohammad and baqizadeh, mohammad javad and yousefian, behnam}, title = {Pathology of environmental protection policy based on religious teachings and international regulations}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {4}, number = {14}, pages = {1-27}, year = {2020}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {10.29252/JPS.4.14.1}, abstract = {At present, one of the common concerns of the international community is to prevent the destruction of the environment and to examine ways to protect it, so that the United Nations has considered environmental security as one of the most important components of human security; The importance of this issue from the perspective of all societies is such that the need to protect the environment in various domestic, regional and international documents has been repeatedly considered and emphasized. Since the goal of environmental protection depends on the adoption of a coherent and effective criminal policy against environmental crimes, this study focuses on the pathology of Iranian criminal law and policies, while criticizing the law, one of the most important parts of criminal policy. That is, to criticize the criminal policy towards environmental crimes and in the light of that, by understanding the gaps and shortcomings of the current policy, the ground for adopting a desirable and efficient criminal policy is provided. In this study, which was conducted through a library study and descriptive-analytical method, it was found that Iran's criminal policy towards environmental crimes is subject to issues such as fragmentation of laws, lack of guarantees of efficient implementation, inefficiency.}, keywords = {Pathology,criminal,Policy,Environment,Law}, title_fa = {آسیب شناسی سیاستگذاری در حمایت از محیط زیست بر اساس آموزه های دینی و مقررات بین المللی}, abstract_fa = {در عصر حاضر یکی از دغدغه های مشترک جامعه جهانی، جلوگیری ازتخریب محیط زیست و بررسی روشهای حفاظت از آن است به گونه ای که سازمان ملل یکی از مهمترین مولفه های حمایت از امنیت انسانی را امنیت زیست محیطی قلمداد کرده است؛ اهمیت این موضوع از منظر همه جوامع، به حدی است که ضرورت حفاظت از محیط زیست در اسناد مختلف داخلی، منطقه ای وبین المللی، به کرات مورد توجه وتاکید بوده است. از آنجا که تامین هدف حفاظت از محیط زیست درگرو اتخاذ یک سیاست جنایی منسجم وکارآمد در قبال جرایم زیست محیطی است، در این تحقیق با تمرکز برآسیب شناسی قوانین و سیاستهای کیفری ایران، تلاش شده تا ضمن نقد قوانین، یکی از مهمترین بخش های سیاست جنایی، یعنی سیاست کیفری در قبال جرائم زیست محیطی را مورد نقد قرارداده و در پرتو آن با درک خلاها و کاستی های سیاست کنونی، زمینه اتخاذ یک سیاست کیفری مطلوب و کارآمد فراهم شود. در این تحقیق که از طریق مطالعه کتابخانه ای و به روش توصیفی – تحلیلی صورت گرفته، مشخص شد که سیاست کیفری ایران در قبال جرائم زیست محیطی به مواردی نظیر تشتت قوانین، خلا ضمانت اجرا های کارآمد، ناکارآمدی دچار است.}, keywords_fa = {آسیب شناسی,سیاست,بین الملل,حقوق,محیط زیست}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_118601.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_118601_b8f1d297cc32c47320be3c2c9f4bc0a5.pdf} } @article { author = {Ekhtiari Amiri, reza and salmantabarsouteh, mohammad and Ebrahimi, Hosein}, title = {IONS and Security Convergence in the Indian Ocean: Fields and Challenges}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {4}, number = {14}, pages = {29-56}, year = {2020}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {10.29252/JPS.4.14.29}, abstract = {In recent decades, regionalism and the creation of regional institutions to exploit the capacity of member states to achieve common goals and interests has become increasingly important.As we are witnessing the emergence and formation of various regional organizations and institutions in different parts of the world.In this regard, the various dimensions of the importance of the Indian Ocean region have led to the preservation and security of this region on the agenda of coastal states such as the Islamic Republic of Iran and, as a result, institutions for regional security.Among the institutions established to provide maritime security in the Indian Ocean region is the IONS, or Indian Ocean Naval Symposium.Given this, the main question of the research is based on the causes and areas of security convergence of IONS member countries and what challenges and limitations do these countries face in developing regional cooperation? The research method is analytical-explanatory and the theoretical approach of convergence has been used to explain the subject. The main hypothesis is based on the idea that a common understanding of regional issues, as well as common environmental and regional concerns, has paved the way for the convergence of countries and, ultimately, the establishment of IONS.}, keywords = {ions,Security Coalition,Indian Ocean,Convergence,Iran}, title_fa = {آیونز و همگرایی امنیتی در منطقه اقیانوس هند: زمینه ها و چالش ها}, abstract_fa = {در دهه های اخیر منطقه گرایی جهت بهره برداری از ظرفیت کشورهای عضو برای دستیابی به اهداف و منافع مشترک از اهمیت بسزایی برخوردار شده است. بگونه ای که در مناطق مختلف جهان شاهد ظهور سازمان ها و نهادهای مختلف منطقه ای هستیم. در همین ارتباط، ابعاد گوناگون اهمیت منطقه اقیانوس هند سبب شده است، تا تامین امنیت این منطقه در دستور کار دولت های ساحلی نظیر جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و در نتیجه نهادهایی جهت امنیت سازی منطقه ای ایجاد گردد. از جمله نهادهایی که در راستای تامین امنیت دریایی در منطقه اقیانوس هند شکل گرفته است آیونز می باشد. با توجه به این موضوع، سوال اصلی پژوهش بر این مبنا شکل گرفته است که علل و زمینه های همگرایی امنیتی کشورهای عضو آیونز کدامند و این کشورها در توسعه همکاری منطقه ای با چه چالش ها و محدودیت هایی مواجه هستند؟ روش پژوهش تحلیلی- تبیینی است و از رهیافت نظری همگرایی جهت تبیین موضوع استفاده شده است. فرضیه اصلی بر مبنای این انگاره قرار گرفته است که درک یکسان نسبت به مسائل منطقه ای و همچنین نگرانی ها و موضوعات مشترک محیطی و منطقه ای زمینه همگرایی کشورها و نهایتا تاسیس آیونز را فراهم ساخته است.}, keywords_fa = {آیونز,ائتلاف های امنیتی,اقیانوس هند,همگرایی,ایران}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_118571.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_118571_7b301b1bd8f2fc2dfde7bd6fd4e9022a.pdf} } @article { author = {amini nasab, mohsen and Shafiee, Novzar and shafiee, Hasan and Babri qonbad, sakineh}, title = {The role of the Taliban in drug production and trafficking in Afghanistan}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {4}, number = {14}, pages = {57-75}, year = {2020}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {10.29252/JPS.4.14.57}, abstract = {Afghanistan is the largest producer of narcotics in the world, and despite being a landlocked country with no mineral resources, it still has an important position in the region; Including its proximity to world powers such as China and Russia and its proximity to the Caucasus, which has made Afghanistan one of the most important areas to achieve the goals of terrorist groups and countries such as the United States. This article examines the role of the Taliban terrorist group in supporting poppy and narcotics production in Afghanistan using a descriptive-analytical method. There are various terrorist groups operating in Afghanistan. Most of these terrorist groups use the proceeds from the production and trafficking of narcotics for their own terrorist purposes. The most important terrorist groups active in Afghanistan are the Taliban, ISIS and al-Qaeda. In this study, while pointing to the role of the Taliban terrorist group in supporting poppy and narcotics production in Afghanistan Narcotics will be explained and studied scientifically on the activities of the Taliban in Afghanistan.}, keywords = {terrorism,drugs,Terrorist groups,narcoterrorism,Afghanistan}, title_fa = {نقش طالبان بر تولید و تجارت مواد مخدر در افغانستان}, abstract_fa = {افغانستان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان است و علیرغم اینکه کشوری است که محصور در خشکی بوده و فاقد منابع و ذخایر معدنی است ولی با وجود این شرایط، در منطقه از جایگاه مهمی برخوردار است؛ از جمله همسایگی با قدرت‌های جهانی مثل چین و روسیه و مجاورت با قفقاز که افغانستان را به یکی از مناطق مهم برای دستیابی به اهداف گروه‌های تروریستی و کشورهایی همچون آمریکا تبدیل کرده است. این مقاله با روش توصیفی-تحلیلی به بررسی نقش گروه‌ تروریستی طالبان در حمایت از تولید خشخاش و مواد مخدردر افغانستان پرداخته است. در افغانستان گروه‌های تروریستی مختلفی فعالیت می‌کنند. اکثر این گروه‌های تروریستی از درآمدهای به دست آمده از تولید و قاچاق مواد مخدر در راستای اهداف تروریستی خود استفاده می‌کنند. مهم‌ترین گروه‌های تروریستی فعال در افغانستان طالبان، داعش و القاعده هستند که در این پژوهش، ضمن اشاره به نقش گروه تروریستی طالبان در حمایت از تولید خشخاش و مواد مخدر در افغانستان و میزان زمین‌های زیر کشت خشخاش در مناطق تحت کنترل این گروه‌، تأثیر تجارت مواد مخدر بر فعالیت طالبان در افغانستان تبیین و مورد بررسی علمی قرار خواهد گرفت.}, keywords_fa = {تروریسم,مواد مخدر,گروه‌تروریستی,نارکوتروریسم,افغانستان}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_118602.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_118602_b29d3bc99d4d8c1b95a7c392c29b3a61.pdf} } @article { author = {chehrazad, saeed}, title = {Constructivism, Western modernity and foreign policy of Hashemi Rafsanjani's time}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {4}, number = {14}, pages = {105-117}, year = {2020}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {10.29252/JPS.4.14.105}, abstract = {The purpose of the present article is to test the relationship between the "components of Western modernity" in the political culture of post-revolutionary Iran and the "foreign policy of Hashemi Rafsanjani's time." With the coming to power of Hashemi Rafsanjani's government and full mastery of the requirements of the time, it was concluded that the approach of pragmatism in foreign policy must be used to achieve the goals. The government was familiar with the structural power of the West in the structure of knowledge, financial structure, security structure, production structure, etc., so decision-makers decided to benefit from relations with Western countries by adopting a policy of detente and constructive interaction. Achieve economic benefits. Therefore, in order to understand why and how to formulate the foreign policy of the construction period, in this research, an attempt has been made to study Western modernity in a constructivist way and its impact on the foreign policy of this historical region of the Islamic Republic of Iran. In general, this study raises the question: how has Western modernity as one of the three cultural aspects of Iran's national identity made the foreign policy of Hashemi Rafsanjani's era consistent and durable? To answer the main question of this study, we hypothesize that among the many theories and theoretical approaches to study the internal and external structure, the constructivist approach is better than the rest to be able to understand the foreign policy developments of the period under study. To explain. For this reason, an attempt has been made to evaluate the structure and context of the article with a constructive background.}, keywords = {constructivism,culture,western modernity,Hashemi Rafsanjani's foreign policy}, title_fa = {برسازه‌گرایی، مدرنیته غربی و سیاست خارجی زمانۀ هاشمی رفسنجانی}, abstract_fa = {مسئلۀ نوشتارِ پیش رو، آزمودن نسبت بین «مولفه های منبعث از مدرنیتۀ غربی» در فرهنگ سیاسی ایرانِ پسا-انقلاب اسلامی و «سیاست خارجی زمانۀ هاشمی رفسنجانی» است. با روی کار آمدن دولت هاشمی رفسنجانی و اشراف کامل بر اقتضائات زمانی به این نتیجه رسید که لزوما باید از رویکرد پراگماتیسم در سیاست خارجی جهت رسیدن به اهداف استفاده کرد. دولت مذکور نسبت به قدرت ساختاری غرب در ساختار دانش، ساختار مالی، ساختار امنیتی، ساختار تولید و ... آشنایی داشت، لذا تصمیم گیرندگان تصمیم را بر آن داشتند که با اتخاذ سیاست تنش زدایی و تعامل سازنده از روابط با کشورهای غربی به بهره های اقتصادی نائل شوند. از این رو، برای درک چرایی و چگونگی تدوین سیاست خارجی دوره سازندگی در این پژوهش سعی شده است تا مدرنیتۀ غربی را به صورتی برساخت گرایانه مورد واکاوی و تاثیر آن بر سیاست خارجی این محدودۀ تاریخی جمهوری اسلامی ایران بررسی نماید. به طور کلی، این پژوهش این پرسش را مطرح می نماید که: مدرنیتۀ غربی به عنوان یکی از سه ضلع فرهنگی هویت ملی ایران چگونه باعث قوام و دوام  سیاست خارجی دورۀ هاشمی رفسنجانی شده است؟ برای پاسخ به پرسش اصلی این پژوهش این فرضیه را مطرح می نماییم که از میان نظریه ها و رهیافت های تئوریک متکثر و متعدد برای بررسی ساختار داخلی و خارجی رویکرد برساخت گرایی بهتر از بقیه یارای آن را دارد تا بتواند تحولات سیاست خارجی دوره مورد بررسی را تبیین نماید. از این جهت سعی شده است ساختار و بافتار مقاله با زمینۀ برساختی مورد ارزیابی قرار گیرد.}, keywords_fa = {برساخت گرایی,فرهنگ,مدرنیته غربی,سیاست خارجی هاشمی رفسنجانی}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_114936.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_114936_7c4483fa5461734a4e364975ed7a1377.pdf} } @article { author = {dianat, mosen and farhadi, mohammad and abasi ghadi, mojtaba}, title = {a}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {4}, number = {14}, pages = {119-144}, year = {2020}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {10.29252/JPS.4.14.119}, abstract = {a}, keywords = {a}, title_fa = {بررسی و مقایسه مولفه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشورهای آسیای میانه عضو گروه اسلام گرایی افراطی (مورد مطالعه: گرایش به داعش)}, abstract_fa = {مقاله حاضر درصدد بررسی و مقایسه شاخص‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشورهای آسیای میانه عضو گروه اسلام گرایی افراطی (مورد مطالعه: گرایش به داعش) بوده است. از این منظر داده های پژوهش با استفاده از روش کمی و از نوع تحلیل ثانویه و نیز پرسشنامه معکوس با رجوع به آمار و ارقام شاخص­های توسعه توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی منتشر شده در سایت موسسه مطالعات بین‌الملل فنلاند (2015) گردآوری و با استفاده از نرم افزارSPSS18  در دو بخش تحلیل توصیفی و تحلیل استنباطی مورد آزمون و تحلیل قرار گرفته است. به منظور اعتبار سنجی ابزار از اعتبار محتوایی صوری کیفی و جهت پایایی سنجی ابزار از قابلیت تکرارپذیری بواسطه استفاده از ضریب پایایی استفاده شده است که میزان آن بالای 8/0 برآورد شده است. یافته‌های پژوهش نشان داده است که اولا بین مولفه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشورهای آسیای میانه که داعش از میان آنها عضوگیری نموده است تفاوت معناداری در سطح خطای 01/0 مشاهده شده استp <0/01)). دوما بین اولویت گرایش به اسلام گرایی افراطی (گروه داعش) در کشورهای آسیای میانه بر حسب مولفه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تفاوت معناداری در سطح خطای 01/0 مشاهده شده است p <0/01)).  بدین ترتیب توسعه اقتصادی با میانگین رتبه 58/3، توسعه فرهنگی با میانگین رتبه 58/2، توسعه سیاسی با میانگین رتبه 21/2 و توسعه اجتماعی با میانگین رتبه 36/1  بوده است. لذا می‌توان چنین گفت که مولفه عدم توسعه یافتگی اقتصادی بیشترین نقش و مولفه عدم توسعه یافتگی اجتماعی کمترین نقش را در گرایش به اسلام گرایی افراطی (گروه داعش) در کشورهای آسیای میانه داشته است.}, keywords_fa = {اسلام افراطی,آسیای میانه,داعش,توسعه فرهنگی,توسعه سیاسی,توسعه اقتصادی,توسعه اجتماعی}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_115018.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_115018_57413c92431dbcd1649e9c0c90ad23c0.pdf} } @article { author = {recabian, rashid and khandan, Sirous and alahpour, mehrdad}, title = {Futurism China's Energy Security Policy In "West Asia" Abstract}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {4}, number = {14}, pages = {145-170}, year = {2020}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {10.29252/JPS.4.14.145}, abstract = {One of the emerging powers that has experienced a growing industrialization process in recent years is the People's Republic of China. Diplomacy has defined energy security for its future. The best option for that country's energy supply is the strategic Persian Gulf region. The question is, what opportunities and challenges does the People's Republic of China face in the strategic port of the Persian Gulf? And how is Beijing's strategy assessed in the face of opportunities and challenges ahead? In order to answer this question, an attempt has been made to study Beijing's strategy in the Persian Gulf region at three levels: global, regional and domestic. At the global level, the biggest issue is the influence and influence of the United States in the region. At this level, the Chinese are seeking to build trust. But internally, the most important issue, especially in recent years, has been political developments in West Asian countries and issues related to government conflicts with their nations in the region, which has the potential to do so. China's energy security, which is one of the main reasons for Beijing's presence in the Persian Gulf, faces deep challenges.}, keywords = { China,energy Security,Persian Gulf,West Asia,Iran}, title_fa = {آینده پژوهی سیاست امنیت‌انرژی چین در «آسیای‌غربی»}, abstract_fa = {از جمله قدرت‌های نوظهوری که طی سالیان گذشته روند صنعتی‌شدن فزآینده‌ای را تجربه کرده است جمهوری خلق چین می‌باشد. و دیپلماسی امنیت انرژی را برای آینده خود تعریف نمود.که بهترین گزینه برای تأمین انرژی‌آن کشور، منطقه راهبردی خلیج‌فارس است. سؤال این‌است که‌جمهوری‌خلق چین در آوردگاه راهبردی خلیج‌فارس‌با چه فرصت‌ها و چالش‎هایی روبرو است؟ و اینکه استراتژی پکن در مواجهه با فرصت‎ها و چالش‌های پیش‌رو چگونه ارزیابی می‌شود؟ در راستای پاسخ به پرسش مزبور سعی شده است تا استراتژی پکن در منطقه خلیج‌فارس در سه سطح جهانی، منطقه‌ای و داخلی مورد واکاوی قرار گیرد. بدین ترتیب که در سطح جهانی بزرگ‌ترین مسئله،نفوذ وحضور مؤثر ایالات‌متحده درمنطقه است؛بدین منظور که رویکرد چین به کشورهای آسیای‌غربی رارفتار این کشور با ایالات‌متحده و ادراک چینی‌ها از اهداف امریکا در منطقه تشکیل می‌دهد.درسطح منطقه‌ای نیز چین با رقابت کشورهای زیرسیستم آسیای‌غربی مواجه است؛ که در این سطح چینی‌ها به دنبال اعتمادبخشی است.اما در سطح داخلی مهم‌ترین بحث به‌ویژه در سال‌های اخیر تحولات سیاسی در کشورهای آسیای‌غربی و مسائل مرتبط با مناقشه‌های دولت‌ها با ملت‌های خود درمنطقه بوده است که به نحو بالقوه‌ای این پتانسیل را داراست که امنیت‎انرژی چین را که یکی از مهم‌‍ترین دلایل حضور پکن در خلیج‌فارس است با چالش‌های ژرفی مواجه کند.}, keywords_fa = {چین,امنیت انرژی,خلیج فارس,آسیای غربی,ایران}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_115048.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_115048_2d00c07f8c6e2e58bac84aebd94bea30.pdf} } @article { author = {Zandian, Aidin and soleimani, hasan and Behniafar, ahmadreza}, title = {Civil society and the development of international law}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {4}, number = {14}, pages = {171-194}, year = {2020}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {10.29252/JPS.4.14.171}, abstract = {The spread of unconventional behavior and international rules by governments as key players in international law and the politicization of the United Nations, especially the Security Council and other international organizations, has jeopardized world peace. Endless conflicts in the Middle East, the arms race between the great world powers, the genocide of Bosnian Muslims, Rohingya and Uighurs in China, repeated crimes against humanity in Africa, widespread environmental degradation, and growing violence against minorities. Ethnic and religious discrimination, Endless conflicts in the Middle East, the arms race between the great world powers, the genocide of Bosnian Muslims, Rohingya and Uighurs in China, repeated crimes against humanity in Africa, widespread environmental degradation, and growing violence against minorities.gross and systematic violations of human rights in many countries of the world, unilateral sanctions, etc. are evidence of the ineffectiveness of Westphalian international law. So; Can civil society play a role in international law, get out of the current situation and adjust and control the deviation of states from the rules and laws of international law?}, keywords = {Civil Society,International Law,Global Civil Society,International Law Development,pluralism}, title_fa = {جامعه مدنی و توسعه حقوق بین الملل}, abstract_fa = {گسترش رفتارهای خلاف عرف و قواعد بین‌المللی از سوی دولت‌ها بعنوان نقش‌آفرینان اصلی حقوق بین الملل و سیاست‌زدگی سازمان‌ملل‌متحد علی‌الخصوص شورای‌امنیت و سایر سازمان‌های بین‌المللی، صلح جهانی را با مخاطره مواجه ساخته‌است، جنگ‌های پایان ناپذیر و متمادی در خاورمیانه، رقابت تسلیحاتی بین قدرت‌های بزرگ جهانی، نسل‌کشی مسلمانان بوسنی، روهینگیا و ایغورها در چین، جنایت‌های مکرر علیه بشریت در آفریقا، تخریب گسترده محیط زیست، رشد فزاینده خشونت علیه اقلیّت‌های قومی و دینی، نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در بسیاری از کشورهای جهان، تحریم‌های یک‌جانبه و ... شاهدی بر ناکارآمدی حقوق بین‌الملل وستفالیایی است.امروزه جامعه مدنی‌جهانی، ضرورت زیست بین‌المللی است. در این جهان نوین، نیاز به عبور از مفاهیم پذیرفته شده جهان وستفالی هستیم. یعنی در سیاست جهانی دیگر سامانه‌ای چون یک دولت محلی توان پاسخگویی به نیازهای امروزین انسان‌ها را ندارد و نیاز به بازنگری در حقوق بین‌الملل و پیشنهاد یک پیمان وستفالی نوین که در آن بازیگران غیردولتی جامعه‌جهانی ، دارای قدرت‌های تقنینی-اجرایی شوند، یکی از کاربردی‌ترین راه‌چاره برای مقابله با بحران‌های بزرگی‌است . بنابراین؛ آیا جامعه مدنی می‌تواند با نقش آفرینی در حقوق بین-الملل، موجب برون رفت از وضعیت فعلی و تعدیل و کنترل کجروی دولت‌ها از قواعد و قوانین حقوق-بین‌الملل باشد؟}, keywords_fa = {جامعۀمدنی,حقوق بین‌الملل,جامعۀمدنی جهانی,توسعۀ حقوق بین‌الملل,تکثرگرایی}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_118057.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_118057_c11e11f09018394c396eff9898438a62.pdf} } @article { author = {sobhanifard, jalal and javanpour, aziz and nasiri hamed, reza}, title = {The nature and dimensions of the revolution in the vote Ahmad Fardid}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {4}, number = {14}, pages = {195-220}, year = {2020}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {10.29252/JPS.4.14.195}, abstract = {Revolution is a phenomenon of change in society and politics that is influenced by intellectual foundations. The intellectual and political current of Fardid and his followers, based on their intellectual and philosophical principles, has been particularly influenced by the views of Heidegger and Ibn Arabi. It is believed that historical periods can be explained in terms of semantic meanings contained in them based on one of these names. . Accordingly, this view, based on the wisdom of history, tries to free itself from the shackles of modern humanism and to design a spiritual horizon based on a new relationship with God and also existence. One is the issue of revolution, which is important both conceptually and in terms of Fardid's attention to the two important events of the Constitution and the Islamic Revolution. as well as his approach to history and what he has referred to as historical circumstances, to reread his views on the revolution of his intellectual system and the challenges and The possibilities of raising this issue are explored by him, especially in the horizon of the possibilities of future progress and in launching a new plan in the post-tomorrow thinking of the world.}, keywords = {Constitution,Revolution,Nomenclature,Humanity Wisdom,Historical Circumstances}, title_fa = {چیستی و ابعاد انقلاب در آرای سیداحمد فردید}, abstract_fa = {انقلاب، پدیده‌ای ناظر به تغییرات در عرصه‌ی اجتماع و سیاست است که تحت تأثیر مبانی فکری قرار دارد. جریان فکری و سیاسی فردید و پیروان وی، بر اساس مبانی فکری و حکمی خود به طور خاص از آرای هایدگر ونیز ابن‌عربی تأثیر پذیرفته است، بر آن است که ادوار تاریخی از حیث دلالت‌های معنایی مندرج در آن بر اساس یکی از این اسماء قابل توضیح است. بر همین مبنا این دیدگاه بر اساس حکمت تاریخ، سعی دارد از قید و بند اومانیسم دوران مدرن رها گردیده و افقی معنوی بر اساس نسبتی جدید با خداوند و نیز وجود را طرح نماید. یکی، موضوع انقلاب است که هم به لحاظ مفهومی و هم از حیث توجه فردید به دو واقعه‌ی مهم مشروطه و انقلاب اسلامی حائز اهمیت است. در این نوشتار، بر اساس نگاهی گذرا به مبانی فکری فردید و به طور مشخص نگاه هستی‌شناسی و نیز رویکرد وی به تاریخ و آنچه وی از آن با عنوان حوالت تاریخی یاد نموده است، به بازخوانی دیدگاه وی در مورد انقلاب منظومه‌ی فکری وی و چالش‌ها و فرصت‌های طرح این موضوع از سوی وی به ویژه در افق امکانات پیش‌روی آینده و در انداختن طرحی نو در تفکر پس‌فردایی عالم پرداخته می‌شود.}, keywords_fa = {مشروطه,انقلاب,علم‌الاسماء,حکمت اُنسی,حوالت تاریخی}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_119161.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_119161_f2f165309e0aaec6ff67ee2e42fb65c0.pdf} } @article { author = {Fayazi, seyyed ahmadreza and dehshiri, mohammadreza}, title = {US foreign policy towards Egypt after the Al-Sisi coup}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {4}, number = {14}, pages = {221-245}, year = {2020}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {10.29252/JPS.4.14.221}, abstract = {US strategic relations with Egypt peaked during the time of Anwar Sadat, and it was after the peace talks at Camp David (September 1978) that military and economic cooperation between Egypt and the United States intensified and the two countries established close ties. US interests in Egypt include securing Israel and maintaining the 1979 peace treaty, fighting terrorism and controlling fundamentalism, countering the expansion of Russian influence in Egypt and the Middle East, maintaining the US gateway to the region and leading the Arab world, and improving bilateral relations. Maintaining stability and balance of power in the region and military cooperation. The question that the authors of the present study have tried to answer with a descriptive-analytical method and using the theory of defensive realism is what was the foreign policy of the United States towards Egypt after Al-Sisi came to power and what are the goals of the United States? In response, it can be pointed out that US foreign policy is to exploit Egypt for its own interests, and that the US approach has been to pursue a dual and contradictory policy; The United States, on the one hand, is calling for democracy, and on the other, endorsing al-Sisi's government, whose first priority is to ensure stability and peace, maintain a peace treaty with Israel, and maintain its position in Egypt. US-Egyptian relations are aimed at maintaining regional stability, maintaining the 1979 Egypt-Israel peace treaty, and improving bilateral relations.}, keywords = {Al-Sisi coup,Russia,USA,Egypt,Foreign Policy}, title_fa = {سیاست خارجی ایالات متحده در قبال مصر پس از کودتای السیسی}, abstract_fa = {روابط استراتژیک ایالات متحده با مصر در زمان انور سادات بود که به اوج رسید و پس از مذاکرات صلح در کمپ دیوید (سپتامبر 1978) بود که همکاری‌های نظامی و اقتصادی مصر و آمریکا شدت گرفت و دو کشور روابط نزدیکی برقرار کردند. منافع ایالات متحده در مصر شامل تأمین امنیت اسرائیل و حفظ معاهده صلح 1979، مبارزه با تروریسم و کنترل بنیادگرایی، مقابله با توسعه نفوذ روسیه در مصر و منطقه خاورمیانه، حفظ دروازه ورود آمریکا به منطقه و رهبری آن برجهان عرب و بهبود روابط دوجانبه به ‌منظور حفظ ثبات و توازن قدرت در منطقه و همکاری‌های نظامی می‌ باشد. سؤالی که نگارندگان پژوهش حاضر با روش توصیفی تحلیلی و با بکارگیری نظریه واقع‌گرایی تدافعی درصدد پاسخ به آن برآمده اند این است که سیاست خارجی آمریکا در قبال مصر پس از روی کار آمدن السیسی چگونه بوده است و آمریکا چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ در پاسخ می‌توان به این نکته اشاره کرد که سیاست خارجی آمریکا بهره­برداری از کشور مصر در جهت منافع خود می­باشد و رویکرد آمریکا دنبال کردن سیاستی دوگانه و همراه با تناقض بوده است؛ آمریکا از یک‌سو شعار دموکراسی خواهی می‌دهد از سویی دیگر به تائید دولت السیسی پرداخت چراکه اولویت اول وی تضمین ثبات و آرامش، حفظ پیمان صلح با اسرائیل و حفظ جایگاه خود در مصر است. روابط ایالات‌متحده و مصر باهدف حفظ ثبات منطقه، حفظ معاهده صلح بین مصر و اسرائیل 1979 و بهبود روابط دوجانبه است.}, keywords_fa = {کودتای السیسی,روسیه,آمریکا,مصر,سیاست خارجی}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_118039.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_118039_3c08439b3345f7076ff04e76643b756c.pdf} } @article { author = {abbaspour, Soheila and karimipour, Yadollah and gholamreza kashi, Mohammad javad and mottaghi, Afshin}, title = {The role of geography in the spread of socialism}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {4}, number = {14}, pages = {263-286}, year = {2020}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {Geographical environment is an effective factor in theorizing and formulating theory. The importance and role of geography is shown when the implementation of theory and strategy in practice is faced with a crisis, so the need for successful theorizing and strategy is to be formulated through attention to geography. One of the ideologies that emerged with the promise of a better world and an ideal life is socialism, which remains in the realm of the universe. Unlike socialism, Marxism lasted for a period of time and then gradually disappeared with the departure from the basic principles. The adaptation of the principles of socialism to the geographical environment has been effective in its sustainability and dynamism, because democratic ideas and ideas are easily adapted to the environment and do not face a crisis in principle. Geographical space, according to its natural and human needs, created various forms of socialist arrangements in the twentieth century, which did not work the same in different regions and had weaknesses and intensities. Eastern European-type socialism (Marxism-Leninism) is based on the dry and harsh geography of Russia and the cold climate of Eastern Europe, as well as the geographical strait, aggressive, violent, highly centralized state-centered socialism in which the center of power is in the hands of the party. It will be based on military force. The present study in the context of modern phenomenology and analytical method seeks to explain the role of geography in the entry of socialism into Russia.}, keywords = {Geography,Ideology,socialism,Marxism}, title_fa = {نقش جغرافیا در گسترش سوسیالیسم}, abstract_fa = {محیط جغرافیایی، عامل موثر در نظریه­پردازی و تدوین تئوری است اهمیت و نقش جغرافیا زمانی نمودار می­شود که پیاده کردن نظریه و استراتژی در عمل با بحران مواجه شود  بنابراین اقتضاء نظریه­پردازی و استراتژی موفق آن است که از رهگذار توجه به جغرافیا تدوین شود. از جمله­ی ایدئولوژی‌هایی که با وعده­ی جهان بهتر و زندگی ایده­آل پدید آمد سوسیالیسم است که درعرصه­ی گیتی همچنان باقی مانده‌است. برخلاف سوسیالیسم، مارکسیسم تا دوره­ای حیات یافت و سپس به تدریج با فاصله گرفتن از اصول اولیه محو شد. تطبیق اصول سوسیالیسم با محیط جغرافیایی در ماندگاری و پویایی آن موثر بوده است چون عقاید و ایده­های دموکراتیک در انطباق با محیط به آسانی سازگار شده و اصولا با بحران مواجه نمی­شود. فضای جغرافیایی با توجه به اقتضائات طبیعی و انسانی خود صور گوناگونی از ترتیبات سوسیالیستی را در قرن بیستم پدید آورد که در مناطق مختلف یکسان عمل نکرده و از ضعف و شدت برخوردار بوده‌است. سوسیالیسم نوع اروپای شرقی(مارکسیسم- لنینیسم) بر اساس جغرافیای خشک و خشن روسیه و سردی آب و هوای اروپای شرقی و نیز تنگنای جغرافیایی، سوسیالیسمی تهاجمی، توام با خشونت، به شدت تمرکزگرا با محوریت دولت است که در آن مرکز قدرت در دست حزب با تکیه بر نیروی نظامی خواهد بود. پژوهش حاضر در بستر پدیدارشناسی نوین و به روش تحلیلی در صدد تبیین نقش جغرافیا در ورود سوسیالیسم به کشور روسیه است.}, keywords_fa = {جغرافیا,ایدئولوژی,سوسیالیسم,مارکسیسم}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_143599.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_143599_942962592fee5fe667dd29b94ff2f25d.pdf} } @article { author = {Eliasi, Abolfazl and Kheyrollahi, Mohammad Ali and Faghihi, Ali}, title = {The theory of the ability to discover the cause in jurisprudence rulings in the international arena}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {4}, number = {14}, pages = {287-310}, year = {2020}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {Divine decrees have wisdom and reason. The necessity and sanctity of rulings or their validity and invalidity is not based on wisdom, but based on the reason of those rulings, and we usually do not have access to understand the reason of rulings, although we may be able to obtain some of the wisdom of rulings. The jurists have always tried to remove the veil of the cause of Sharia rulings by applying appropriate methods and rules and be ready to respond to the jurisprudential problems of the people along with the rapid developments of the human society. Satisfying with the few findings of empirical sciences to recover the wisdom of divine decrees is another type of narrow-mindedness in the precise understanding of the wisdom of the decrees. According to the narrations, which have been confirmed by scientists, the human intellect in the end of time, when it reaches its perfection, is only able to discover a few sciences, that too in the field of experimental and human sciences. Therefore, with these many limitations, human reason cannot restrict and change divine revelation and absolute knowledge by means of its imperfect and small reason. However, some of the wisdom that is intended for jurisprudence can be understood by the imperfect human intellect, and understanding it will be within the power of jurists. For a more complete understanding of jurisprudence, the role of causes, manats and criteria and its adaptation to issues is very deep and effective. This research, by delving into Islamic sources and the opinion of jurists, has dealt with the ability to discover the cause in the rulings of jurisprudence and the explanation and development of the issue in the international arena.}, keywords = {reason,wisdom,international arena,sharia law,appropriateness of jurisprudence}, title_fa = {نظریه‌ی توانایی کشف علت در احکام فقه در عرصه بین‌الملل}, abstract_fa = {احکام الهی دارای حکمت و علت هستند. وجوب و حرمت احکام و یا صحت و بطلان آنها براساس حکمت نیست بلکه براساس علت آن احکام می‌باشد و ما معمولاً دسترسی به فهم علت احکام نداریم اگر چه ممکن است بعضی از حکمت های احکام را بتوانیم به دست آوریم. همیشه فقیهان با به‌ کارگیری روش‌ها و قواعد مناسب کوشیده‌اند تا پرده‌ای از علت احکام شرعی بردارند و همگام با تحولات سریع جامعه بشری آماده‌ی پاسخگویی نسبت به مشکلات فقهی مردم باشند. بسنده کردن به یافته­های اندک علوم تجربی برای بازیابی حکمت احکام الهی نیز نوعی تنگ نظری دیگر در شناخت دقیق حکمت احکام است. از نظر روایات که به وسیله دانشمندان نیز مورد تایید قرار گرفته است عقل بشر در آخرالزمان که به کمال خود می­رسد تنها قادر است اندکی از علوم را آن هم در حوزه علوم تجربی و بشری کشف نماید. لذا با این محدودیت­های زیاد، عقل بشری نمی­تواند وحی و علم مطلق الهی را به وسیله عقل ناقص و کوچک خود تقیید و تغییر دهد. هرچند برخی از حکمت‌هایی که برای  احکام فقهی مد نظر قرار گرفته است، به وسیله عقل ناقص بشری نیز قابل فهم است و درک آن در توان فقها خواهد بود. برای فهم کامل­تر احکام فقهی، نقش علل، مناط­ها و ملاک­ها و تطبیق آن با مسائل، بسیار عمیق و موثر می­باشد. این پژوهش با کنکاش در منابع اسلامی و نظر فقها به توانایی کشف علت در احکام فقه و شرح و بسط موضوع در عرصه­ی بین­الملل پرداخته است.}, keywords_fa = {علت,حکمت,عرصه بین الملل,شریعت,تناسب احکام فقهی}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_160179.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_160179_a650d4a59704553761c480e1083c515e.pdf} } @article { author = {Jafari, Ali Akbar}, title = {Command and Control of the Islamic Republic of Iran in Maintaining Security of the Middle East}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {4}, number = {14}, pages = {311-324}, year = {2020}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {    National security in the world of globalization requires efficient command and. In this complex matrix of international politics, the Middle East suffers from a lack security, which have always been the most troubled region in the world. Iran has been the cradle of one of the greatest civilizations in the world. The country has incurred heavy costs in recent decades due to insecurity in the Middle East. Given this fact, we seek to answer the question of how Iran, can command and control the insecurities in the Middle East to ensure more lasting national security. The hypothesis of the present study is that this country will play a role in ensuring and controlling the security of the Middle East to security and also Bandwagoning other nation-states and movements. The findings of the study indicate that due to the many commonalities between the nations and the change in the type of political systems and the establishment of democratic systems, lasting peace and security will be ensured. In this research, an attempt has been made to explain the capabilities of this country in utilizing the capabilities of the Middle East regional system and creating a new construction of a safer regional system.}, keywords = {Iran,Command and Control,Power,Middle Eas}, title_fa = {فرماندهی و کنترل جمهوری اسلامی ایران در حفظ امنیت منطقه خاورمیانه}, abstract_fa = {تأمین امنیت ملی در عصر پرشتاب تحولات جهانی به دلیل درهم تنیده­ گی، به فرماندهی و کنترل کارآمد نیازمند است. در این ماتریس پیچیده سیاست بین­ الملل، منطقه خاورمیانه به دلیل نفوذ قدرت­ های فرامنطقه­ ای همواره به عنوان پرآشوب­ ترین منطقه جهان از فقدان امنیت رنج می­ برد. ایران وارث سرزمینی است که مهد یکی از بزرگترین تمدن­ های جهان بوده است. این کشور در دهه­های اخیر به دلیل ناامنی­ های برساخته منطقه خاورمیانه متحمل هزینه­ های سنگینی شده است. با توجه به این واقعیت به روش تبیینی در پی پاسخ به این سؤال هستیم که ایران به عنوان یک قدرت مهم منطقه ­ای چگونه می­ تواند ناامنی­ های منطقه خاورمیانه را فرماندهی و کنترل کند تا امنیت پایدارتر ملی تأمین شود؟ فرضیه پژوهش حاضر اینست که این کشور با استفاده از رویکرد­های فکری چند وجهی امنیت و نیز با اتخاذ استراتژی همراه­ سازی سایر دولت-ملت­ها و جنبش­ های آزادی­ بخش در تأمین و کنترل امنیت خاورمیانه نقش­ آفرین خواهد بود. یافته­ های پژوهش حاکی است، به دلیل اشتراکات فراوان میان ملت­های منطقه و تحول در نوع نظام­ های سیاسی و برقراری نظام­ های مردم ­سالاری، صلح و امنیت پایدار تأمین خواهد شد. در این پژوهش تلاش شده است توانمندی­ های این کشور در بهره­ گیری از قابلیت­ های سامانه منطقه خاورمیانه و ایجاد ساخت جدیدی از سامانه منطقه امن­ تر تبیین شود.}, keywords_fa = {امنیت,ایران,فرماندهی و کنترل,قدرت,منطقه خاورمیانه}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_126615.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_126615_9af4bde630711cf31dd5555762f3096f.pdf} }