@article { author = {mirfakhraee, seyed hasan}, title = {Russia's Middle East Policy after the Arab Revolutions: A Case Study of Syria}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {1}, number = {2}, pages = {1-24}, year = {2017}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {The wave of revolutionary uprisings in the Arab countries of the Middle East, on the one hand, led to the overthrow of the ruling governments in Tunisia, Egypt, Libya, and Yemen, and on the other, provided the space for civil war in Syria. As the revolutionary movement in the region expanded, Russia pursued a status quo approach to its security, political and economic preferences and based its strategy on supporting the rule of law in Damascus. This provided the basis for, and in some cases extended cooperation with, some actors in the region. The present article attempts to explain the importance of expanding Russia's presence in the Middle East, especially after the revolutionary upheavals, using a descriptive-analytical approach based on the theory of "offensive realism". The findings suggest that Russia's policy is based on preventing the escalation of the upsurge in the Eurasian region and also playing a greater role in international equations following the vacuum caused by the US presence in the region, which is the reason for Moscow's divergence and convergence with some. The actors also reveal the area.}, keywords = {Arab revolutions,Russia,Middle East politics,Divergence,Convergence}, title_fa = {سیاست خاورمیانه ای روسیه پس از انقلاب های عربی: مطالعه موردی سوریه}, abstract_fa = {موج خیزش های انقلابی در کشورهای عربی خاورمیانه از یک سو منجر به سرنگونی دولت های حاکم در تونس، مصر، لیبی و یمن شد و از سوی دیگر فضای شکل گیری جنگ داخلی در سوریه را فراهم ساخت. همزمان با گسترش حرکت های انقلابی در منطقه، روسیه با توجه به ترجیحات امنیتی، سیاسی و اقتصادی خویش از رویکرد حفظ وضع موجود پیروی کرد و استراتژی خود را در حمایت از دولت قانونی دمشق مبتنی ساخت. این امر زمینه تقابل و در برخی موارد همکاری گسترده با برخی بازیگران منطقه را فراهم آورد. مقاله پیش رو تلاش دارد تا با بهره گیری از روش توصیفی- تحلیلی و بر مبنای نظریه "واقع گرایی تهاجمی"به تبیین اهمیت گسترش حضور روسیه در خاورمیانه به ویژه پس از خیزش های انقلابی بپردازد. یافته ها حاکی از آن است که سیاست روسیه بر مبنای ممانعت از تسری خیزش ها به منطقه اوراسیا و نیز ایفای نقش بیشتر در معادلات بین المللی به دنبال خلاء ناشی از حضور ایالات متحده در منطقه قرار دارد که این امر دلایل واگرایی و همگرایی مسکو با برخی بازیگران منطقه را نیز آشکار می سازد.}, keywords_fa = {انقلاب های عربی,روسیه,سیاست خاورمیانه ی,واگرایی,همگرایی}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110272.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110272_dcec51aab16f891ce980e3330b3553bf.pdf} } @article { author = {amiri, suroush and kiani, javad}, title = {The internal, regional and transnational origin of the Yemeni geopolitical crisis}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {1}, number = {2}, pages = {25-57}, year = {2017}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {Since its inception, Yemen has been in constant internal and regional crises, referring to the 1994 wars between northern and southern Yemen, as well as the invasion of its military force in 1962 by Gamal Abdel Nasser. As Yemen is located in southern Saudi Arabia, western Oman, east of the Red Sea and north of the Gulf of Aden, it has mastered the strategic strait of Bab al-Mandib, which is a vital vein of energy for the Horn of Africa, Saudi Arabia and especially Egypt. The Yemeni people have long had religious affiliations, including Shiites and Sunnis, who are currently Yemeni Shiites and Shiites. The Ismaili and Sufi religions are also on the next line. The Yemeni tribe is predominantly of the Yemeni youth. In this descriptive-analytical paper, we seek to answer this key question: What are the root causes of the Yemeni crisis that led to the expansion of the crisis? Yemen's geopolitical situation and the total internal turmoil seem to have expanded the scope of this geopolitical crisis internationally.}, keywords = {Crisis,Yemen,Geopolitics,Political Structure,military intervention,Religious Divide,Saudi Arabia,Multiplicity of Parties}, title_fa = {خاستگاه درونی، منطقه ای و فرامنطقه ای بحران ژئوپلیتیکی یمن}, abstract_fa = {کشور یمن از ابتدای شکل‌گیری، دائماً دچار بحران‌های داخلی و منطقه‌ای بوده است که می‌توان به جنگ‌های 1994 بین یمن شمالی و جنوبی و نیز تجاوز نیروی نظامی جمال عبدالناصر و سرکوب شیعیان این کشور در سال 1962 اشاره داشت. از آنجایی‌که یمن در جنوب عربستان، غرب عمان، شرق دریای سرخ و در شمال خلیج عدن واقع است اهمیت آن‌را دوچندان کرده و این کشور به تنگه استراتژیک باب‌المندب تسلط دارد که رگ حیاتی کشورهای شاخ آفریقا، عربستان و خصوصاً کشور مصر در انتقال انرژی هست. مردم یمن از دیرباز دارای گرایش‌های مذهبی ازجمله تشیع و اهل سنت بوده که در حال حاضر مردم یمن اهل سنت شافعی و شیعه زیدی هستند. مذاهب اسماعیلیه و صوفی هم در ردیف‌های بعدی وجود دارند. مذهب اثناعشری یمن که عمدتاً از جوانان این کشور هستند. در این مقاله به روش توصیفی_ تحلیلی درصدد پاسخ به این سؤال اصلی هستیم؛ ریشه بحران یمن تحت تأثیر چه عواملی است که منجر به گسترش دامنه بحران گردید؟ به نظر می رسد موقعیت ژئوپلیتیک یمن و مجموع آشوب‌های داخلی دامنه این بحران ژئوپلیتیکی را در سطح بین‌المللی گسترش داده است.}, keywords_fa = {بحران,یمن,ژئوپلیتیک,ساختار سیاسی,مداخله نظامی,شکاف مذهبی,عربستان,تکثر احزاب}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110322.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110322_be8d2a506c885f23ddeb15750206a964.pdf} } @article { author = {chehrazad, saeed and taheri, abolghasem and saberouragh, aghil}, title = {The Syrian crisis, the West and the strategy of balance of weakness}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {1}, number = {2}, pages = {59-81}, year = {2017}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {Given the international and domestic demands of political regimes that have been under serious threat during recent developments in the Middle East, each of these countries has taken a different path. Meanwhile, the Syrian crisis has led to a widespread civil war that has not yet yielded a successful peaceful solution. According to the authors of this article, such a situation as the continuing bloody conflict between armed rebels and Syrian government forces to control two serious enemies against US and Israeli security - the Salafist and Assad regime groups - is certainly the view of American strategists, and so it seems. The situation will continue until the two groups, especially radical Islamists, are weakened. Due to the similarity of the situation in the Syrian crisis and the Iran-Iraq war, both in terms of erosion and the shared hostility between the Assad regime and the Salafist fundamentalists to US interests in the region, the theoretical framework for this article will be a weakness strategy. That is, the Reagan administration had waged war against Iran and Iraq during the war between the two countries. The strategy was used to weaken both Iran and Iraq as regimes capable of threatening US interests in the region.}, keywords = {weakness,Security,Syria,Salafi fundamentalists,America,Israel,West}, title_fa = {بحران سوریه، غرب و استراتژی موازنه ضعف}, abstract_fa = {با توجه به مقتضیات بین المللی و داخلی رژیم‌های سیاسی که در جریان تحولات اخیر خاورمیانه، حاکمیتشان در معرض تهدید جدی واقع شد؛ هر کدام از این کشورها مسیر متفاوتی را پیمودند. در این میان بحران سوریه به جنگ داخلی گسترده‌ای کشیده شد که تا کنون راه حل مسالمت آمیز موفقی برای آن ارائه نشده است. به اعتقاد نگارندگان این مقاله چنین وضعیتی یعنی ادامه منازعات خونین بین شورشیان مسلح و نیروهای دولتی سوریه، به منظور کنترل دو خصم جدی علیه امنیت آمریکا و اسرائیل – یعنی گروه‌های سلفی و رژیم اسد- مطمح نظر استراتژیست های آمریکایی است و بنابراین به نظر می‌رسد چنین وضعیتی تا تضعیف شدید دو گروه، به ویژه اسلام گرایان رادیکال ادامه داشته باشد. به علت شباهت وضعیت بحران سوریه و جنگ ایران و عراق، ـ هم به لحاظ فرسایشی شدن و هم به واسطه دشمنی مشترک رژیم اسد و بنیادگرایان سلفی با منافع آمریکا در منطقه ـ چارچوب نظری که برای این مقاله در نظر گرفته خواهد شد، استراتژی موازنه ضعف است که دولت ریگان در مقابل ایران و عراق در سالهای جنگ این دو کشور در پیش گرفته بود. این استراتژی در راستای تضعیف دو کشور ایران و عراق به عنوان رژیم‌هایی که توانایی تهدید منافع آمریکا در منطقه را دارا بودند، به کار گرفته شد.}, keywords_fa = {موازنه ضعف,امنیت,سوریه,بنیادگرایان سلفی,آمریکا,اسرائیل,غرب}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110323.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110323_0df01304aa608cfab2462575c31cd9fa.pdf} } @article { author = {asgharian, abasgholi and tajik, ali and norouzi, rahim}, title = {Survey of Russian Diplomacy in Central Asia in Public Diplomacy (2016-2000)}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {1}, number = {2}, pages = {83-108}, year = {2017}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {Given the increasing importance and effective role played by public diplomacy in international politics, countries are increasingly using this tool to advance their own political interests, in areas such as soft power, digital diplomacy, tourism diplomacy, smart power and ... Public diplomacy is investing itself. This article first examines Russia's public diplomacy and its strengths and weaknesses in various fields and their success and failure in various areas of public diplomacy and shows how Russia seeks to exploit and benefit from its advantages in the public diplomacy world. The public diplomacy of the Russian Federation has been discussed in various fields such as language, culture, civilization, second language knowledge and historical background, etc. in Central Asia and each of its strengths and weaknesses has been examined in each field. In this regard, this article seeks to answer the question of what are the most important aspects of Russian public diplomacy in Central Asia between 2000 and 2016? On this basis, the hypothesis of this paper states that Russia emphasizes more on the cultural and civilizational background shared with Central Asia in order to further its public diplomacy in the region. The research method is based on a descriptive-analytical research strategy.}, keywords = {public diplomacy,Soft power,Russia,Central Asia,Post-Soviet}, title_fa = {بررسی دیپلماسی ‌عمومی فدراسیون روسیه در آسیای مرکزی(2016-2000)}, abstract_fa = {باتوجه به اهمیت روزافزون و نقش‌آفرینی موثر دیپلماسی‌عمومی در سیاست بین‌الملل، کشورها سعی در استفاده‌بردن هرچه بیشتر از این ابزار جهت پیش‌برد منافع سیاسی خود دارند و به این منظور در زمینه‌هایی چون قدرت نرم، دیپلماسی دیجیتال، دیپلماسی‌گردشگری، قدرت هوشمند و ... برای تقویت دیپلماسی‌عمومی خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند. این مقاله ابتدا به بررسی دیپلماسی‌عمومی روسیه و نقاط ضعف و قوت آن‌ در زمینه‌های مختلف و میزان فعالیت و توفیق و عدم توفیق آنها در حیطه‌‌های مختلف دیپلماسی‌عمومی می‌پردازد و نشان می‌دهد چطور روسیه سعی در استفاده و سود بردن از مزیت‌های خود در دنیای دیپلماسی عمومی دارد. دیپلماسی عمومی فدراسیون روسیه در زمینه‌های مختلفی همچون زبان، فرهنگ، تمدن، دانش زبان دوم و پیشینه تاریخی و ... در آسیای مرکزی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت هرکدام از آن‌ها در هر زمینه بررسی شده. در این راستا، این مقاله درصدد پاسخ به این سؤال است که مهم‌ترین جنبه های دیپلماسی‌عمومی روسیه در آسیای مرکزی در دوره بین سال های 2000تا 2016 چیست؟ بر این اساس فرضیه این مقاله بیان می دارد روسیه بیشتر بر پیشینه فرهنگی و تمدنی مشترک با آسیای مرکزی برای پیش برد دیپلماسی عمومی خود در این منطقه تأکید می‌کند. روش پژوهش مبتنی بر راهبرد پژوهشی توصیفی- تحلیلی است.}, keywords_fa = {دیپلماسی‌عمومی,قدرت نرم,روسیه,آسیای مرکزی,پساشوروی}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110326.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110326_cf43f19a7a0ef16870fe6495a5a3a03e.pdf} } @article { author = {araie, vahi and mirzaamraji, mehrnoush}, title = {Economic sanctions from the perspective of international law with emphasis on economic sanctions against the Islamic Republic of Iran on nuclear issue}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {1}, number = {2}, pages = {109-135}, year = {2017}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {Principles of International Public Law governing the severance of business relations Considering the increasing dependence of countries on the economy and the importance of the relationship between countries to the UN Charter regulators, economic sanctions are considered a weapon to compel governments to comply with the Charter's provisions. And the conditions for resorting to it are set out precisely in Chapter Seven. The Islamic Republic of Iran has been subject to severe economic sanctions in recent years and numerous times by countries, especially the United States, for its peaceful nuclear activities. Certainly given that the pursuit of peaceful nuclear energy under the Nuclear Non-Proliferation Treaty is the indisputable right of States, in fact, pressure is imposed by the sanctioning states, not for the purposes set forth in the UN Charter, but rather on It has long been a target of political animosity and hostility. Because the International Atomic Energy Agency has given all countries the right to peaceful uranium enrichment. So the main question is what is the position of economic sanctions against the Islamic Republic of Iran in the nuclear standpoint from the perspective of international law? Economic sanctions are used as a weapon by the West and the Security Council under the control of Western countries against independent states or opposed to Western policies, including the Islamic Republic of Iran.}, keywords = {International Law,Economic sanctions,United Nations Charter,Security Council,International Economic Law}, title_fa = {تحریم اقتصادی از منظر حقوق بین الملل با تأکید بر تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای}, abstract_fa = {اصول حقوق بین الملل عمومی حاکم بر قطع روابط تجاری نظر به وابستگی روز افزون کشورها در زمینه اقتصادی و اهمیت رابطه بین کشورها برای تنظیم کنندگان منشور سازمان ملل متحد، تحریم اقتصادی را بعنوان سلاحی برای وادار کردن دولت ها به رعایت مقررات این منشور در نظر گرفته است و شرایط توسل به آن را دقیقاً در فصل هفت منشور مشخص نموده اند. جمهوری اسلامی ایران در سال-های اخیر و بطور متعدد از سوی کشورها و بالاخص ایالات متحده آمریکا به جهت فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود مورد تحریم های شدید اقتصادی قرار گرفته است. یقیناً با توجه به اینکه دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای بر اساس معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای، حق مسلم کشورهاست، در حقیقت اعمال فشارها از سوی دول تحریم کننده، نه به جهت اهداف تعریف شده در منشور سازمان ملل، بلکه بیشتر به جهت غرض ورزی های سیاسی و دشمنی های دیرینه بوده است. چرا که آژانس بین المللی انرژی اتمی حق غنی سازی صلح آمیز اورانیوم را به همه کشورها داده است. بنابراین سؤال اصلی عبارت می‌باشد از جایگاه تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران در موضع هسته‌ای از منظر حقوق بین الملل چگونه می‌باشد؟. تحریم های اقتصادی به عنوان سلاحی از سوی غرب و شورای امنیت تحت کنترل کشورهای غربی علیه کشورهای مستقل و یا مخالف سیاست های غربی از جمله جمهوری اسلامی ایران بکار می رود.}, keywords_fa = {حقوق بین الملل,تحریم اقتصادی,منشور سازمان ملل متحد,شورای امنیت,حقوق بین الملل اقتصادی}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110327.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110327_d978300706c64790c1ceecec21b0ef64.pdf} } @article { author = {azarshab, mohammadtaghi and momeni, seyed mohammadjavad}, title = {Regional Security Requirements and Iran's Security Strategy in the Middle East}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {1}, number = {2}, pages = {137-161}, year = {2017}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {Security is one of the main concerns of the countries of the Middle East Due to the importance of security in the structure of the international system of the Middle East, one should consider the area in which security approaches are of considerable importance. Many of the security threats in the region are rooted in regional threats and, on the other hand, due to geopolitical features and abundant oil resources in the Middle East, regional powers have a significant and effective role in creating security threats. One of the basics of this research is the design of the Buzan Regional Security Complex theory, which is one of the areas in which the theory applies. Neighborhood, common identity, similarities and contradictions, economic needs, and cultural and ethnic ties are among the variables of the regional security complex. Creating regional security requires a participatory, trust-based structure, so the Islamic Republic of Iran's security strategy for achieving security within a constructive interaction with regional countries will be possible, requiring the threat of de-security and de-security of Iran's security strategy. The area will crystallize.}, keywords = {Regional Security Complex,Participatory Structure,constructive interaction,Deterrence,Iran Security Strategy}, title_fa = {الزامات امنیت منطقه‌ای و استراتژی امنیتی ایران در خاورمیانه}, abstract_fa = {امنیتی سازی یکی از دغدغه‌های اصلی کشورهای منطقه خاورمیانه است نظر به اهمیت امنیت در ساختار نظام بین الملل منطقه خاورمیانه را باید یکی از مناطقی دانست که رویکردهای امنیتی در آن از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است. بسیاری از تهدیدات امنیتی ریشه در منطقه دارد کشورهای منطقه به این تهدیدات دامن می‌زنند و از سوی دیگر به دلیل ویژگی‌های ژئوپلتیک و منابع سرشار نفت در خاورمیانه قدرتهای منطقه‌ای نقش چشمگیر و موثری در بروز تهدیدات امنیتی دارند. از جمله شاکله این پژوهش طرح نظریه مجموعه امنیتی منطقه‌ای بوزان است که خاورمیانه از جمله مناطقی است که این نظریه بر آن صدق می‌کند. همجواری، هویت مشترک، شباهت‌ها و تضادها، نیازهای اقتصادی و پیوندهای فرهنگی و قومی از جمله متغییرهای مجموعه امنیتی منطقه‌ای هستند. ایجاد امنیت منطقه‌ای مستلزم ساختاری مشارکت جویانه که بر پایه اعتماد سازی است از این رو استراتژی امنیتی جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به امنیت در چارچوب تعامل سازنده با کشورهای منطقه امکان پذیر خواهد بود که این امر نیازمند تهدید زدایی و غیر امنیتی کردن استراتژی امنیتی ایران در منطقه تبلور خواهد یافت.}, keywords_fa = {مجموعه امنیتی منطقه‌ای,ساختار مشارکت جویانه,تعامل سازنده,تهدید زدایی,استراتژی امنیتی ایران}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110329.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110329_ba9330e975b844a16546fe6657e21314.pdf} }