@article { author = {Jahangiri, Saeed and mottaghi, ebrahim and ashjae mahdavi, shahrokh}, title = {Exploring the Domestic and International Conditions of the 1919 Contract (Dimensions and Approaches)}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {3}, number = {10}, pages = {1-18}, year = {2019}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {One of the most important political currents was the constitutional period of the 1919 treaty, which was dated 18 August 1298. It was closed by the then Prime Minister of the reign of Ahmad Shah. The 1919 Iran-England contract was a major turning point in Iranian history in the modern era, and in our country's relations with England. It was widely believed that if the Reuter Treaty had provided all of Britain's wealth resources, the 1919 treaty would have yielded both wealth and power to Britain. Vosough al-Dawlah, however, saw the deal as a step toward preserving the country's territorial integrity and believed that the deal would prevent Khuzestan's sovereignty. The failure of this contract resulted in the coup d'état of March 1299 (1921), the emergence of Reza Khan, the establishment of the Pahlavi government}, keywords = {Treaty1919,the Penal Code,Vosough al-Dawlah,the Constitutionalists}, title_fa = {واکاوی شرایط داخلی و بین المللی انعقاد قرارداد 1919(ابعاد و رویکردها)}, abstract_fa = {یکی از مهمترین جریانات سیاسی دوره مشروطه قرارداد1919 بود که در 18 مرداد 1298 ه‍ . ش بوسیله وثوق الدوله نخست وزیر وقت سلطنت احمد شاه بسته شد. قـرارداد 1919 ایران و انگلیس نقطه عطف بزرگی‌ در تاریخ ایران در دوران جدید،و در مناسبات کشورمان با انگلستان بود. بسیاری بر این اعتقاد بودند که اگر قرارداد رویتر همهء منابع ثروت کـشور را در اخـتیار انگلیس می‌گذاشت،قرارداد 1919 هم مـنابع ثـروت و هم مـنابع قـدرت‌ کـشور‌ را تسلیم بریتانیا می‌کرد. وثوق الدوله اما انعقاد این قرارداد را در راستای حفظ تمامیت ارضی کشور می دانست و معتقد بود که با انعقاد این قرارداد از خودمختاری خوزستان توسط انگلیس جلوگیری به عمل آمد. شکست این قرارداد به‌ کودتای‌ سوّم اسفند 1299 (1921)،ظهور رضاخان،استقرار دولت پهلوی، انجامید.این پژوهش از طریق روش توصیفی تحلیلی به بررسی شرایط داخلی و بین المللی انعقاد این قرارداد واهداف طراحان آن می پردازد.}, keywords_fa = {قرارداد 1919,نظام مستشاری,وثوق الدوله,مشروطه خواهان}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110178.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110178_add01cb07999115551544d73b9a8c5f2.pdf} } @article { author = {Darabi, Ali and Taremi, Davood}, title = {US presence in Afghanistan after 11 September events}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {3}, number = {10}, pages = {19-61}, year = {2019}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {The collapse of the Soviet Union in the early 1990s was an opportunity for the United States to exercise its foreign policy in a unipolar world as a hegemonic power. The United States plays a key role in sustaining NATO by leading new threats, such as terrorism and Islamic fundamentalism, countering independent governments, and liberation movements opposed to Western development policies, in the leadership role of NATO (the organization that had been in crisis since the Soviet collapse). And the use of weapons of mass destruction, ensuring security and stability in the production, extraction, transmission of energy (oil and gas) and so on, all of which, according to the West, have implications for the Middle East. The 9/11 terrorist attacks can be seen as the most dramatic reflection of the US's arrogant and inhumane policies towards the Middle East and toward Muslims. The Bush administration, arguing that it had been attacked by terrorist operations, recognized the defense as its right and, in cooperation with the international community, was able to occupy Afghanistan. The United States attempted to place 9/11 as a means of achieving the short-term goal of combating terrorism and domination of the Middle East and a pretext for the long-term goal of stabilizing hegemony over the world system, as the US then divided the world into polar and hostile politics. Imperialist justify and practice}, keywords = {United States,Afghanistan,September 11 events}, title_fa = {حضور آمریکا در افغانستان بعد از حوادث 11سپتامبر}, abstract_fa = {فروپاشی شوروی در اوایل دهه 1990 فرصتی مغتنم برای آمریکا بود تا در یک جهان تک‌قطبی سیاست‌خارجی خود را به‌عنوان قدرتی هژمونیک اعمال نماید. ایالات متحده در جایگاه رهبری ناتو(سازمانی که بعد از فروپاشی شوروی دچار بحران هویت شده بود) نقش مؤثری در ابقاء آن به‌واسطه خلق تهدیدات نوین مانند: تروریسم و بنیادگرایی اسلامی، مقابله با دولت‌های مستقل و جنبش‌های آزادی‌بخش مخالف سیاست‌های توسعه‌طلبانه غرب، مقابله با تولید و استفاده از سلاح‌های کشتار‌جمعی، تضمیین امنیت و ثبات در تولید- استخراج- انتقال انرژی(نفت و گاز) و... که تمامی این موارد به زعم غرب مصادیقی در منطقه خاورمیانه دارند. حملات تروریستی 11سپتامبر را می‌توان سهمگین‌ترین بازتاب سیا‌ست‌های متکبرانه  و غیر انسانی ایالات‌متحده در خاورمیانه و در قبال مسلمانان دانست. دولت جرج بوش با این استدلال که مورد تهاجم عملیاتی تروریستی قرار گرفته، دفاع را حق خود دانست و با همکاری جامعه جهانی تحت عنوان مبارزه با تروریسم، توانست افغانستان را اشغال نماید. ایالات‌متحده تلاش کرد 11سپتامبر را ابزاری برای دستیابی به هدف کوتاه‌مدت مبارزه با تروریست و تسلط بر منطقه خاورمیانه و دستاویزی برای هدف طولانی‌مدت تثبیت هژمونی بر نظام جهانی قرار دهد، چون آمریکا پس از این حادثه جهان را به دو قطب دوست و دشمن تقسیم نمود تا سیاست‌های امپریالیستی خود را توجیه و عملی سازد.}, keywords_fa = {ایالات متحده آمریکا,افغانستان,حوادت 11سپتامبر}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110183.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110183_78619bd70e08723fe976032c9ec39206.pdf} } @article { author = {bagheri Dolatabadi, ali and taghavinia, alireza and fakhraee, hossein}, title = {Understanding the Trump Administration's Maritime Strategy in the Gulf: Participation or assignment of responsibility?}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {3}, number = {10}, pages = {63-90}, year = {2019}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {Given the vital importance of the Persian Gulf in discussing world energy, the great powers have always been sensitive to maintaining stability in the region. The United States assumed this role after the British left the Persian Gulf in 1971. A role that has also been costly for the United States. With Donald Trump and his criticism of the military presence in the region, the question arises as to what constitutes the new US naval strategy in the Persian Gulf? The US Navy's military-naval strategy in the Gulf seems to be based on deep-seated participation and a widespread presence in the Persian Gulf, in line with the Trump administration's strategic documents and despite its criticisms, aimed at ensuring a free and flowing energy flow. Iran's maritime power building is in blockage of the Strait of Hormuz (containment of Iran). In this study, a library method was used for data collection and a descriptive-analytic method was used to explain the data}, keywords = {gulf,strategy,hegemonicism,America,Deterrence}, title_fa = {فهم استراتژی دریایی دولت ترامپ در خلیج فارس: مشارکت یا واگذاری مسئولیت؟}, abstract_fa = {با توجه به اهمیت حیاتی خلیج فارس در بحث انرژی جهان، قدرت­های بزرگ همواره نسبت به حفظ ثبات در این منطقه حساس بوده‌اند. بعد از خروج انگلیس از خلیج فارس در سال 1971 ایالات متحده این نقش را برعهده گرفته است. نقشی که برای ایالات متحده هزینه زا نیز بوده است. با روی کار آمدن دونالد ترامپ و انتقادات وی از حضور نظامی در منطقه، این سؤال پیش می­آید که استراتژی دریایی جدید آمریکا در خلیج­فارس چه مؤلفه­هایی دارد؟ به نظر می­رسد استراتژی نظامی - دریایی آمریکا در خلیج­فارس با توجه به اسناد راهبردی دولت ترامپ و علی­رغم انتقادات وی، مبتنی بر مشارکت عمیق و حضور گسترده در خلیج فارس می­باشد و هدف آن تضمین جریان آزاد انرژی و ناتوان­سازی قدرت دریایی ایران در انسداد تنگه هرمز (مهار ایران) است. در این پژوهش از روش کتابخانه‌ای برای گرداوری داده‌ها و از روش توصیفی تحلیلی برای تبیین داده‌ها استفاده شده است.}, keywords_fa = {خلیج‌ فارس,استراتژی,هژمونی‌گرایی,آمریکا,بازدارندگی}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110186.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110186_a939f4499538e6d585ad33e991010536.pdf} } @article { author = {Dost Mohammadi, Housein and Ekhtiari Amiri, reza}, title = {Political Development; Iran Efficiency and Legitimacy Crisis’s and Good Governance}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {3}, number = {10}, pages = {91-123}, year = {2019}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {Islamic Republic of Iran as one of the last political-ideological system in the 20th century is continuing to exist despite of its differences with the new dominant national and international environment. Without a doubt continuous of this procedure requires adoption of the system to the necessities of new world community such as political development paradigm. However, after four decades of life of Islamic republic of Iran, it seems that the system is countering two major crises of legitimacy and efficiency. These crises’ have targeted the existence of the system and gradually are strengthening. Accordingly, the main question of this research is that what are the reasons of the efficiency and legitimation crisis’s in the political system of Islamic Republic of Iran? And what are the solutions? The hypothesis is that Iran’s society is transitional from tradition to modern society. Such a society requires change and renovation for accepting modernization. Resistance of the political system against change and the government encountering with the society are the main reasons of the efficiency and legitimation crisis’s. the best solution for the existing crisis is applying good governance. For analyzing the research subject Lucian Pye’s theory of political development crisis’s was utilized. The research method is analytical –explanatory and the data’s were collected through library resources}, keywords = {Political Development,Legitimation Crisis,efficiency Crisis,Islamic Republic of Iran,Good Governance}, title_fa = {توسعه سیاسی؛ بحران مشروعیت و کارآمدی در ایران و حکمرانی خوب؟}, abstract_fa = {جمهوری اسلامی ایران به مثابه یکی از آخرین نظامهای سیاسی - ایدئولوژیک بازمانده از قرن بیستم برغم تفاوت با فضای جدید حاکم بر عرصه­ ملی و بین­المللی به حیات خود ادامه می­دهد. بی­شک ادامه این روند مستلزم انطباق نظام با الزامات جدید جامعه جهانی ازجمله پارادایم توسعه سیاسی است. اما با گذشت چهار دهه از عمر حکومت جمهوری اسلامی ایران به نظر می­رسد که نظام با دو بحران عمده مشروعیت و کارآمدی مواجه است. این بحران­ها موجودیت نظام را هدف قرار داده و به تدریج در حال قوام و تقویت می­باشند. با توجه به این موضوع، سوال اصلی که مطرح می­گردد این است که دلایل بروز بحران مشروعیت و بحران کارآمدی در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران کدامند؟ و راهکار خروج از این بحران­ها چیست؟ فرضیه اصلی در پژوهش حاضر این است که جامعه ایران جامعه­ای در حال گذار از سنت به مدرنیته است، چنین جوامعی برای پذیرش مدرنیته نیازمند به نوسازی و تغییر هستند. مقاومت نظام سیاسی در برابر تغییر و رویارویی دولت با جامعه اصلی­ترین علت بروز بحران­هایی مانند مشروعیت و کارآمدی است، بهترین راهکار خروج از این بن­بست نیز کاربست حمکرانی خوب است. برای تبیین بهتر موضوع پژوهش حاضر از نظریه بحرا­­ن­های توسعه سیاسی لوسین پای و تجمیع این بحران­ها ذیل دو عنوان کارآمدی و مشروعیتاستفاده شده است. روش پژوهش تبیینی- تحلیلی است و داده­ها از منابع کتابخانه­ای جمع­آوری شده­اند.}, keywords_fa = {توسعه سیاسی,بحران مشروعیت,بحران کارآمدی,جمهوری اسلامی ایران,حکمرانی خوب}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110192.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110192_5e6b2f71b48b7c47ac1ccdf9d8f9f9b2.pdf} } @article { author = {Shafiei Saifabadi, Mohsen and Mohammadi aziz abadi, Mehdi}, title = {The Discourse of Globalization and Salafi Jihad Political Islam}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {3}, number = {10}, pages = {125-155}, year = {2019}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {The main purpose of the present study is to investigate the impact of globalization discourse on the dominant discourses in the Islamic world and how the emergence of Jihadist Salafi political Islam in the light of the waves of globalization. The hypothesis under consideration is that: "Globalization, by challenging the official identity of states while paving the way for the emergence of Salafi Jihad political discourse, constitutes a fundamental challenge to the continuation of traditional power relations." The results obtained through the discourse analysis method and using the theories of Ernesto Lacla and Chantal Mouf show that globalization in some Islamic countries challenges the necessity of identity discovery and the thirst for meaning-seeking by challenging the dominant and single-discourse discourses. Has done. Salafism is one of the answers to this need. By choosing meaning and monopolizing it, they devote their energies to applying selected meanings and attributes. Meaning is restored by Salafist groups, relying on collective concepts such as Shari'ah, leadership, jihad, altruism, maximally religious and community interpretations. This has greatly affected the future of power relations in some Islamic countries}, keywords = {Discourse,globalization,Salafi Jihad Political Islam,identity,Meaning}, title_fa = {گفتمان جهانی شدن و اسلام سیاسی سلفی جهادی}, abstract_fa = {هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تأثیر گفتمان جهانی شدن بر گفتمان‌های حاکم در جهان اسلام و چگونگی ظهور اسلام سیاسی سلفی جهادی در پرتو امواج جهانی شدن است. فرضیه مورد آزمون نیز عبارت است از اینکه: «جهانی شدن، با به چالش کشیدن هویت رسمی حاکم بر دولت‌ها، ضمن هموار کردن بستر ظهور گفتمان اسلام سیاسی سلفی جهادی، چالشی بنیادین در تداوم مناسبات قدرت سنتی محسوب می‌شود». نتایج حاصل از پژوهش که با روش تحلیل گفتمان و با استمداد از نظریات ارنستو لاکلا و شانتال موف به دست آمده، نشان می‌دهد که جهانی شدن در برخی کشورهای اسلامی با به چالش کشیدن گفتمان‌های حاکم و تک گفتار، ضرورت هویت‌یابی و عطش جستجوی معنا را تشدید کرده است. سلفی‌گری، یکی از پاسخ‌هایی است که به این نیاز داده شده است. آنها با گزینش معنا و انحصاری کردن آن، انرژی خود را صرف به کار بستن معانی و ویژگی‌های برگزیده می‌کنند. بازسازی معنا توسط گروه‌های سلفی، با تکیه بر مفاهیم جمعی همچون شریعت، رهبری، جهاد، خدامحوری، تفاسیر دینی حداکثری و اجتماع صورت می‌پذیرد. این مسئله آینده مناسبات قدرت را در برخی کشورهای اسلامی به شدت تحت تأثیر قرار داده است.}, keywords_fa = {گفتمان,جهانی شدن,اسلام سیاسی سلفی جهادی,هویت,معنا}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110195.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110195_dce37632628952e531aa2b942a7da43b.pdf} } @article { author = {Abbasi, Majid and Shiravand, Sarem and Fathi, Mohammad javad}, title = {Geoterrorism and the US Counterterrorism Discourse in the New Millennium Order}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {3}, number = {10}, pages = {157-182}, year = {2019}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {In the post-Cold War space, the geopolitical and practical model of US political and security officials has been formulated that there should be no room for the emergence of potential threats. Therefore, geopolitical discourse as a major tool in US foreign policy has become a reality, and Americans have labeled "political Islam" as a symbol of terrorism. In this regard, US geopolitical discourse was implemented by activating a pre-emptive war strategy to realize geopolitical interests: interventionism, counterterrorism, unilateralism, and ideological conflict, which can be referred to as geoterrorism strategy. . To put it another way, new post-Cold War semantic and discourse forms were introduced by the United States to antagonize and alienate them, which apparently put the fight against violence and terrorism at the forefront of its global geopolitical agenda. So the main question of this study is what is the relationship between geoterrorism and the US counterterrorism discourse in the post-Cold War order? The research hypothesis is that: "Geoterrorism is the bedrock of the discourse and the basis of US strategic policy in the post-Cold War space through which it fights against fundamentalist terrorism and the enemy of Western civilization (Islam) as its ideological counterpart after the fall of the Soviet Union. It has sought to fulfill its strategic demands, especially in the West Asian region."}, keywords = {Geoterrorism,Discourse,Geopolitics,terrorism,Hostility,Identification}, title_fa = {ژئوتروریسم و گفتمان ضد تروریسم ایالات متحده آمریکا در نظم هزاره جدید}, abstract_fa = {در فضای پسا­جنگ­سرد، الگوی ژئوپلیتیک و عملی مقامات سیاسی و امنیتی آمریکا بر این مبنا تدوین شد که نباید فضای لازم برای ظهور تهدیدات بالقوه فراهم شود. به همین جهت گفتمان­سازی ژئوپلتیکی به­عنوان ابزار اصلی در سیاست­خارجی ایالات متحده آمریکا نمود واقعی به خود گرفت و آمریکایی‌ها «اسلام سیاسی» را به­عنوان نماد تروریسم معرفی نمودند. در این راستا گفتمان­سازی ژئوپلیتیکی آمریکا با فعال­سازی استراتژی جنگ پیش­دستانه برای تحقق منافع ژئوپلیتیک یعنی مداخله­گرایی، مبارزه با تروریسم، یکجانبه­گرایی و منازعه ایدئولوژیک اجرایی شد که می­توان از آن با عنوان راهبرد ژئوتروریسم نام برد. به­عبارت بهتر، قالب‌های معنایی و گفتمانی جدیدی بعد از جنگ سرد توسط ایالات متحده جهت دشمن­سازی و دگرسازی صورت گرفت که این مسئله به ظاهر مبارزه با خشونت و تروریسم را در سرلوحه برنامه‌های ژئوپلیتیک جهانی این کشور قرار داد. لذا سوال اصلی این پژوهش عبارت از این است که میان ژئوتروریسم و گفتمان مبارزه با تروریسم امریکا در نظم پسا جنگ سرد چه ارتباطی وجود دارد؟ فرضیه پژوهش عبارت از این است که: «ژئوتروریسم بستر گفتمان سازی و مبنای سیاست راهبردی آمریکا در فضای پساجنگ سرد است که از طریق آن به مبارزه با تروریسم بنیادگرا و دشمن تمدن غرب(اسلام)، به­عنوان دگر ایدئولوژیک خود پس از سقوط شوروی پرداخته است و از طریق آن در پی تحقق مطالبات استراتژیک خود بویژه در منطقه غرب آسیا بوده است.»}, keywords_fa = {ژئوتروریسم,گفتمان‌سازی,ژئوپلیتیک,تروریسم,دشمن‌سازی,هویت‌سازی}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110196.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110196_ad45cffda39ababf55a7733b2e3fa96b.pdf} } @article { author = {akhavan kazemi, masoud and shokraneh Arzanagi, omid}, title = {A Comparative Study of the Iranian Revolution and the French Revolution Based on Crane Brenton's Theory}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {3}, number = {10}, pages = {183-203}, year = {2019}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {There have been revolutions in the history of the world, and there may be many similarities and differences between these revolutions. A comparative comparison of the Islamic Revolution with revolutions such as the French Revolution, the Russian Revolution, and مناسب provides us with a suitable analytical model for a more accurate understanding of the dimensions and effects of this revolution. The present article examines, compares and adapts the two Iranian and French revolutions, the differences and similarities between the two revolutions, and their application to Crane Brenton's theory. Comparing similar phenomena can be helpful in understanding them as much as possible. For this purpose, economic conditions, military conditions, international support, political conditions, etc., the stage before and after the victory of the two great world revolutions, ie the French Revolution, have been studied and compared with the Islamic Revolution of Iran. The results show that there are commonalities between the two Iranian and French revolutions in some respects, such as pervasive ideology, global and international influences, the social nature of the revolution, and the creation of new political discourses such as equality, freedom, and so on. . But there are fundamental differences between the two Iranian and French revolutions in terms of the formation of the revolution and the implementation of the four phases of Brenton's theory}, keywords = {Revolution,Iran,France,Brighton}, title_fa = {بررسی و مقایسه تطبیقی انقلاب ایران و انقلاب فرانسه بر اساس نظریه کرین برینتون}, abstract_fa = {در تاریخ جهان انقلاب هایی رخ داده و ممکن است بین این انقلاب ها تشابهات و تمایز های فراوانی وجود داشته باشد. مقایسه‌ی تطبیقی انقلاب اسلامی با انقلاب‌هایی چون: انقلاب فرانسه، انقلاب روسیه و… یک الگوی تحلیلی مناسب برای فهم دقیق‌تر ابعاد و اثرات این انقلاب در اختیار ما می‌گذارد. مقاله حاضر، به بررسی، مقایسه و تطبیق دو انقلاب ایران و فرانسه، تفاوت ها و شباهت های میان دو انقلاب و تطبیق آن ها با نظریه کرین برینتون می پردازد. مقایسه پدیده های مشابه می تواند در شناخت هر چه بیشتر آنها مفید واقع شود. برای این منظور شرایط اقتصادی، شرایط نظامی، حمایت بین المللی، شرایط سیاسی و ... مرحله قبل و بعد از پیروزی دو انقلاب بزرگ دنیا یعنی انقلاب فرانسه، با انقلاب اسلامی ایران مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که  بین دو انقلاب ایران و فرانسه در برخی از ویژگی ها مانند ایدئولوژی فراگیر، تأثیرات جهانی و بین المللی، اجتماعی بودن انقلاب و خلق گفتمان‌های جدید سیاسی مانند برابری،آزادی و ... نقاط مشترکی وجود دارد. ولی در‌ زمینه ‌شکل‌گیری انقلاب و تطبیق مراحل چهارگانه‌ی موجود در نظریه برینتون، بین دو انقلاب ایران و فرانسه تفاوت های بنیادی وجود دارد.}, keywords_fa = {انقلاب,ایران,فرانسه,برینتون}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110197.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110197_ac5e9769ee492364793ebc14c298796d.pdf} } @article { author = {siahposh, ebrahim and shiroody, mohammadsajad}, title = {Politics from Heidegger's point of view}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {3}, number = {10}, pages = {205-229}, year = {2019}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {Although Heidegger, like other political philosophers, has not entered into debates in political philosophy such as political freedom, social justice, civil rights, and so on, he has been able to enter into general issues such as "politics from Heidegger's perspective". Elements and concepts such as co-existence, historicity, collective destiny, and dictatorship are the foundations of Heidegger's political thinking, though he himself considers the correct understanding of the political subject to be based on a correct understanding of the truth and freedom. Therefore, in this article, considering how people's view of politics is subject to their anthropology, man examines Heidegger from Dasein's perspective and then enters into topics such as freedom, truth, politics, humanism, and traditional metaphysics from the perspective of this great philosopher. We will become the twentieth century. Naturally, Heidegger's attention to the ontological (human) ontology (human being) can be a good prelude to specific social and political research}, keywords = {Ontological,Truth,Dazein,freedom,modernity}, title_fa = {سیاست از منظر هایدگر}, abstract_fa = {علیرغم اینکه هایدگر مانند فیلسوفان سیاسی دیگر وارد مباحث مطرح در فلسفه سیاسی از قبیل آزادی سیاسی، عدالت اجتماعی، حقوق مدنی و... نشده است، لذا ازطریق کلیات مباحث ایشان می توان وارد موضوعات جزئی مانند "سیاست از منظر هایدگر" شد. عناصر و مفاهیمی از قبیل با-هم-هستن، تاریخمندی، تقدیر جمعی و دیکتاتوری اکثریت از بن مایه های تفکر سیاسی هایدگر به شمار می روند، البته خود او فهم درست از امر سیاسی را منوط به درک صحیح از حقیقت و ازادی می داند. لذا در این مقاله با توجه به اینکه دیدگاه افراد نسبت به سیاست تابع انسان شناسی انها می باشد، انسان از منظر هایدگر(دازاین) را بررسی کرده و سپس وارد مباحثی چون آزادی، حقیقت، سیاست، اومانیسم و مابعدالطبیعه سنتی از نگاه این فیلسوف بزرگ قرن بیستم خواهیم شد. طبیعتا توجه هایدگر از بعد انتیک (موجود) به بعد انتولوژیک (وجود) انسان می تواند دستمایه مناسبی جهت پژوهش های سیاسی و اجتماعی خاص گردد.}, keywords_fa = {انتولوژیک,حقیقت,دازاین,ازادی,مدرنیته}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110198.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110198_d4e4c2ee2e8a6ebd7ebaa71349fd2df2.pdf} } @article { author = {soleimani, atyeh and ghanbari barzyan, Mohammad}, title = {Consequences of China's presence in the Persian Gulf on the Islamic Republic of Iran}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {3}, number = {10}, pages = {231-249}, year = {2019}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {In recent years, we have witnessed an increase in the presence and activity of the People's Republic of China in the Persian Gulf due to the growing need for energy resources such as oil and gas to develop the economy and industry, as well as expanding trade relations with other countries in the Persian Gulf. China's extensive activity in the Persian Gulf will have major consequences for both China and other countries in the region and beyond. Therefore, the main question of this research is why China seeks to increase its presence in the Persian Gulf and what will be the consequences for the Islamic Republic of Iran. The research hypothesis emphasizes that China's main goal in increasing its presence in the Persian Gulf is to develop economic and trade relations, to continue purchasing energy and to make the region's economy dependent, and to challenge US influence in the region. Given the hostile relations between Iran and the United States and the context of the Islamic Republic's convergence with China, this will be in the national interest of Iran. In this study, descriptive-analytical method has been used and the method of data collection is documentary and library.}, keywords = {People's Republic of China,United States of America,Energy,Persian Gulf,Iran}, title_fa = {پیامدهای حضور چین در خلیج‌فارس بر جمهوری اسلامی ایران}, abstract_fa = {در سال‌های اخیر شاهد افزایش حضور و فعالیت جمهوری خلق چین در خلیج‌فارس و به علت نیاز روزافزون به منابع انرژی مانند نفت و گاز برای توسعه اقتصاد و صنعت و به‌علاوه گسترش روابط تجاری با دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس بوده‌ایم. فعالیت گسترده چین در خلیج‌فارس پیامدهای عمده هم برای کشور چین و هم برای دیگر کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در پی خواهد داشت. لذا پرسش اصلی این پژوهش عبارت از این است که چرا چین در پی افزایش حضور خود در خلیج فارس است و این امر چه پیامدهای بر جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت. فرضیه پژوهش بر این نکته‌ تأکید دارد که هدف اصلی چین از افزایش حضور در خلیج فارس توسعه مراودات اقتصادی و بازرگانی، تداوم خرید انرژی و وابسته نمودن اقتصاد منطقه و به چالش کشیدن نفوذ آمریکا در این منطقه است. با توجه به روابط خصمانه ایران و آمریکا و زمینه های همگرایی جمهوری اسلامی با چین این امر در راستای منافع ملی ایران خواهد بود. در این مطالعه از روش توصیفی تحلیلی بهره گرفته‌شده است و روش جمع آوری داده ها اسنادی و کتابخانه ای است.}, keywords_fa = {جمهوری خلق چین,ایالات‌متحده آمریکا,انرژی,خلیج‌فارس,ایران}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110199.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_110199_da4c359b9f7a7e05fbdd783a4cfbface.pdf} } @article { author = {sebtahmad, seyed javad}, title = {Reaction to Russian policy in Eastern Europe}, journal = {Journal of Political Strategy}, volume = {3}, number = {10}, pages = {251-268}, year = {2019}, publisher = {Seyed Mohammad Reza Mousavi Phd(with the participation of the Iranian Scientific Association of International Security)}, issn = {2588-4565}, eissn = {2717-0381}, doi = {}, abstract = {According to the theory of aggressive realism, governments not only seek to dominate their region, but also seek to prevent their rivals from gaining hegemony in other regions. Russia, dissatisfied with its degraded position from a superpower to a great power, has made the return of a superpower its long-term strategic goal, but since this goal is not achievable in the short term, it seeks to maintain its structure. The current and the attempt to not degrade from its position using an aggressive realistic strategy in foreign policy. Therefore, the purpose of this study is to investigate the concept of aggressive realism based on Mersheimer's theory and analysis of Russian policy in Eastern Europe. The present research is descriptive-analytical method and the collection of materials has been done in the form of libraries, magazines, articles and online publications in this field.}, keywords = {aggressive realism,Russian politics,Eastern Europe}, title_fa = {واکنش سیاست روسیه در شرق اروپا}, abstract_fa = {     بر اساس نظریه رئالیسمتهاجمی، دولت­ها نه تنها به دنبال تسلط بر منطقه خود هستند، بلکه همچنین می­کوشند تا از دستیابی رقبایشان در سایر مناطق به هژمونی جلوگیری کنند. روسیه نیز که از جایگاه تنزل یافته خود از یک ابرقدرت به قدرت بزرگ راضی نیست، بازگشت مجدد به عنوان ابرقدرت را هدف استراتژیک بلند مدت خود قرار داده است ولی از آنجایی که این هدف در کوتاه مدت قابل تحصیل نمی باشد، بنابراین به دنبال حفظ ساختار فعلی و تلاش برای عدم تنزل از جایگاه خود با استفاده از راهکار واقع بینی تهاجمی در سیاست خارجی است. بر این اساس هدف از این پژوهش بررسی مفهوم رئالیسم تهاجمی بر اساس نظریه مرشایمر و تحلیل سیاست روسیه در شرق اروپا می­باشد. پژوهش حاضر از نظر روش توصیفی- تحلیلی بوده و گردآوری مطالب، به صورت کتابخانه­ای، مجلات، مقالات و نشریات اینترنتی در این زمینه انجام شده است.}, keywords_fa = {رئالیسم تهاجمی,سیاست روسیه,شرق اروپا}, url = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_114052.html}, eprint = {https://www.rahbordsyasi.ir/article_114052_4a7364f99e8b092df59a210a7e866d0d.pdf} }